-
zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom - uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych;
-
tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela;
-
wprowadzenie dziecka w świat literatury;
-
budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną;
-
przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
-
kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego;
-
rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci;
-
rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli;
-
kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci;
-
włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego;
-
promocja przedszkola;
- rozwijanie współpracy między nauczycielami.
Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2019/2020.